دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption

ساخت وبلاگ

جعبه دنده اتومات نسل اول

نسل فعلی جعبه دنده اتومات نسل اول از یک مبدل گشتاور برای انتقال قدرت از موتور به دنده استفاده می‌کند. دنده به طور معمول شامل چندین مجموعه از چرخ دنده‌ها، و سرعت‌های مختلف است که با استفاده از یک کنترل الکترونیکی و کلاچ‌های هیدرولیکی مدیریت می‌شوند. اکثر انواع جعبه دنده اتوماتیک قبلی از همین روش استفاده می‌کردند اما این تعداد سرعت را نداشته و فاقد کنترل‌های الکترونیکی بودند و امکان تعویض دنده به وسیله شیفتر دنده وجود نداشت.

عملکرد جعبه دنده اتومات نسل اول بسیار ملایم است، هم به هنگام شروع حرکت از حالت توقف و هم در زمان تغییر دنده، اما گاهی اوقات به دلیل نشت روغن هیدرولیک از مبدل گشتاور و پمپ هیدرولیک که وظیفه کنترل بسته کلاچ را دارند، بهره وری خود را از دست می‌دهند.

Manual gearbox

 

انتقال پیوسته متغیر CVT

CVT‌ها به جای استفاده از مجموعه‌ای از دنده‌ها، از یک کمربند استفاده می‌کنند که بین دو قطر متغیر قرار می‌گیرند تا طیف وسیعی از نسبت‌ها و انتقال ملایم بین آنها را ارائه دهند. در کاربردهای اتوماتیک، برخی از CVT‌ها از یک مبدل گشتاور پر از مایع (مانند یک جعبه دنده اتومات نسل اول) برای انتقال قدرت از موتور به جعبه دنده استفاده می‌کنند، برخی دیگر به طور مشابه با جعبه دنده‌های دستی از کلاچ استفاده می‌کنند، اما روند فعال سازی آنها به صورت خودکار (بدون نیاز به پدال کلاچ) است.

مزیت یک گیربکس CVT این است که موتور را می‌توانید در بهینه ترین سرعت حفظ کنید در حالی که دنده متناسب با میزان بارگذاری خودرو، سرعت در جاده را تنظیم می‌کند. به عنوان مثال، در صورت شتاب گیری سریع، دور موتور در حدی حفظ می‌شود که بیشترین قدرت را تولید کند و دنده متناسب با سرعت دلخواهی که می‌خواهید به آن برسید افزایش می‌یابد.

در شرایط کروز، دنده می‌تواند تغییرات اندک در سرعت را به هنگام حرکت در جاده ایجاد کند در حالی که دور موتور ثابت در نظر گرفته شده تا بهترین مصرف را ارائه دهد. یک عامل محدود کننده این است که CVT‌ها بر اصطکاک بین کمربندها و گیره‌ها تکیه می‌کنند، آنها برای تحمل نیروهای زیاد طراحی نشده‌اند. در حال حاضر، بیشترین اسب بخار CVT در نیسان Maxima تولید می‌شود، که با قدرت 290 اسب بخار 3?5 لیتری V6 همراه می‌شود.

 

جعبه دنده با امکان تعویض دنده دستی در گیربکس اتومات Automated-Manual

دو نوع جعبه دنده اتوماتیک در دسترس است، نسخه مدرن تر (که در حال حاضر بسیار شایع است) تحت عنوان “جعبه دنده اتومات با کلاچ دوگانه” شناخته می‌شود؛ که در زیر توضیح داده شده است. هر دو در اصل جعبه دنده اتومات هستند که در آن از کلاچ و تغییر با مکانیسم‌های الکترونیکی کنترل شده استفاده شده است که به صورت الکترونیکی فعال می‌شوند، بنابراین آنها بدون تعامل با راننده، درست مثل یک دنده اتومات نسل اول کار می‌کنند. با این حال، آنها همچنین می‌توانند به صورت دستی (البته همچنان بدون نیاز به راننده برای استفاده از یک کلاچ) از طریق یک اهرم دنده معمولی یا پدل شیفتر تعویض شوند.

گیربکس‌های اتومات جدید کارآمدتر از نسخه اتومات نسل اول هستند، زیرا هیچ لغزشی در مبدل گشتاور وجود ندارد و هیچ نشتی روغنی در پمپ هیدرولیک داخلی دیده نمی‌شود. اولین نسخه‌ها که عمدتا در اتومبیل‌های اروپایی یافت می‌شوند، بر اساس یک گیربکس دستی سنتی با استفاده از یک کلاچ کار می‌کردند، اما تنها خودرویی که هنوز هم از این نوع استفاده می‌کند، Smart ForTwo است که یک خودروی غیر عملکردی است. بدون استثناء، این‌ها به شیوه‌ای نسبتا سریع تغییر می‌کنند (در حالی که در ForTwo هنوز هم استفاده می‌شود)، و این چیزی است که باعث ظهور نسخه‌های جدیدتر کلاچ دوگانه شده است.

 

car gearbox

 

کلاچ دوگانه اتوماتیک Dual-Clutch

این نام خود را از این واقعیت برگرفته است که دو شفت دنده درون آن وجود دارد، یکی برای چرخ دنده‌های فرد (1، 3، 5، 7)، دیگری برای چرخ دنده‌های زوج (2، 4، 6) که هر کدام دارای کلاچ مخصوص خود است. هنگامی که خودرو از حالت توقف کامل شروع به حرکت می‌کند، دنده یک انتخاب می‌شود، و کلاچ “فرد” برای شروع حرکت ماشین درگیر می‌شود. با ادامه این روند، کامپیوتر خودرو شفت دنده دیگر را در چرخ دنده دوم قرار می‌دهد.

هنگامی که زمان تغییر دنده به چرخ دنده دوم فرا می‌رسد، کلاچ “فرد” آزاد شده و کلاچ “زوج” درگیر می‌شود؛ در حال حاضر شما در چرخ دنده دوم هستید. این اتفاق در چرخ دنده‌های بالاتر نیز انجام می‌شود که قبل از فشار دادن کلاچ برای شفت مورد نظر “از پیش” در نظر گرفته می‌شوند. این باعث می‌شود تغییرات چرخ دنده‌ها نسبت به یک جعبه دنده با امکان تعویض دنده دستی در گیربکس اتومات تک کلاچ سریع‌تر و معمولا خیلی ملایم‌تر باشد.

جعبه دنده با امکان تعویض دنده دستی در گیربکس اتومات اغلب در ماشین‌های کاربردی امروزی به کار می‌روند، زیرا آنها کارآمدتر از دنده‌های اتومات نسل اول هستند و می‌توانند قدرت بیشتری در مقایسه با CVT ایجاد کنند. نمونه‌های مارک دار انتقال دستی خودکار دو کلاچ شامل PowerShift فورد در مدل‌های Fiesta و Focus و Porsche’s PDK و چندین خودروساز دیگر می‌شود.

دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption...
ما را در سایت دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محیا یوسفی smartoption بازدید : 125 تاريخ : دوشنبه 2 ارديبهشت 1398 ساعت: 20:12

مقایسه CVT، کلاچ دوگانه Dual-Clutch ، و جعبه دنده اتوماتیک دستی Automated-Manual

جعبه دنده اتوماتیک از زمان معرفی آن توسط Oldsmobile در سال 1940 تغییرات زیادی را تجربه کرده، اما امروزه تنوع بسیار بیشتری در گزینه‌های فعلی وجود دارد. در زیر جزئیات فنی چهار نوع اساسی که به همین تازگی معرفی شده‌اند را خواهید دید، اما اگر ترجیح می‌دهید فقط در مورد چگونه تاثیرگذاری این اقلام به تجربه رانندگی شما اطلاعاتی کسب کنید، به بخش سه این مقاله و به عنوان «در جاده» مراجعه کنید.

 

Compare CVT, dual clutch

مزایا و معایب

قبل از ورود به طرح‌های مختلفی که در حال حاضر استفاده می‌شوند، بیایید بررسی کنیم که چرا اتومبیل‌ها در وهله اول از جعبه دنده و شیفتر دنده استفاده می‌کردند. این که آیا شما یک جعبه دنده دستی یا یک گیربکس اتوماتیک دارید، دو عملکرد اساسی وجود دارد که آنها ارائه می‌دهند:

  1. هنگامی که ماشین متوقف شده است، موتور را از چرخ‌های درایو جدا کنید، در نتیجه این امکان وجود خواهد داشت موتور بدون چرخ‌ها توانایی “چرخش” داشته باشد.
  2. طیف وسیعی از نسبت‌های دنده را ارائه می‌دهد که باعث می‌شود روند شتاب گیری از حالت توقف سریع باشد که همچنین اجازه می‌دهد موتور به آرامی (و در نتیجه اقتصادی تر و با استهلاک کمتر) در سرعت ثابت چرخش داشته باشد.

از لحاظ فنی، اولین عملکرد وظیفه جعبه دنده نیست، بلکه بر عهده یک مبدل کلاچ یا گشتاور است.

هنگامی که یک ماشین با موتور روشن در حال توقف است، باید عاملی وجود داشته باشد که اجازه دهد موتور به چرخش ادامه داده در حالی که چرخ‌ها ثابت هستند. در یک جعبه دنده دستی، این “عامل” کلاچ است. دو صفحه مسطح در روبروی یکدیگر را در نظر بگیرید، که یکی از آنها به موتور و دیگری به جعبه دنده و در نهایت، به چرخ‌های درایو متصل شده است.

Comparing CVT, Dual-Clutch

هنگامی که ماشین در جاده‌ها حرکت می‌کند، دو صفحه با یکدیگر در تماس هستند، بنابراین نیروی چرخشی موتور به چرخ‌های درایو ماشین انتقال می‌یابد. هنگامی که ماشین متوقف می‌شود، راننده پای خود را بر روی پدال کلاچ فشار می‌دهد در این حالت صفحات از هم جدا می‌شوند که اجازه می‌دهد موتور در حالی که چرخ‌ها بدون حرکت هستند شروع به چرخش کند. برای شروع حرکت، راننده پای خود را از روی پدال کلاچ بر می‌دارد، که اجازه می‌دهد صفحات مجددا با یکدیگر در تماس قرار بگیرند.

روش دیگری برای انجام این کار، اما بدون دخالت انسان، استفاده از مبدل گشتاور است. دو تیغه فن را در نظر بگیرید که در مقابل یکدیگر قرار دارند و فقط یک شکاف کوچک بین آنها وجود دارد، یک تیغه به موتور، و دیگری به چرخ‌های درایو متصل شده است.

اگر تیغه متصل به موتور به آرامی شروع به چرخش کند (مانند زمانی که موتور خاموش است) جریان هوایی که از آن خارج می‌شود، به اندازه کافی قدرتمند نیست که تیغه دیگر فن را به چرخش در بیاورد. اما هنگامی که سرعت تیغه فن افزایش می‌یابد، خروج هوا باعث می‌شود که تیغه فن دوم شروع به چرخش کند. یک مبدل گشتاور به شیوه‌ای مشابه عمل می‌کند، به جز اینکه به جای هوا از فشار روغن مایع برای ارائه عملکرد استفاده می‌کند.

 

دنده‌ها

به طور کلی، دو نوع دنده وجود دارد: دنده دستی، که دارای یک پدال کلاچ با یک شاسی و یک گیربکس است که به راننده اجازه می‌دهد به صورت دستی دنده‌ها را تغییر دهد؛ و دنده اتوماتیک، که می‌تواند تمام این کارها را به صورت خودکار انجام دهد. نوع دیگری از دندهکه در عرصه جدید ماشین ها رایج شدهاست، دنده پشت فرمان یا همان شیفتر دنده می‌باشد.

به عبارت ساده، یک دنده دستی حاوی مجموعه‌ای از چرخ دنده‌ها برای هر “سرعت” در شفت‌های موازی است؛ اگر این یک دنده پنج سرعته باشد، شامل پنج مجموعه از چرخ دنده‌های رو به جلو و مجموعه‌ای دیگری برای حالت معکوس است. راننده از اهرم انتقال برای انتخاب دنده مناسب متناسب با وضعیت استفاده می‌کند، مشابه کاری که یک دوچرخه سوار با ده سرعت انجام می‌دهد. دنده‌های اتوماتیک پیچیده‌تر هستند و در حال حاضر چهار نوع اساسی از آنها در دسترس هستند که در مقاله بعدی به آن خواهیم پرداخت.

دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption...
ما را در سایت دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محیا یوسفی smartoption بازدید : 125 تاريخ : سه شنبه 27 فروردين 1398 ساعت: 16:06

هر خودرویی دارای تجهیزات ایمنی و استاندارد زیادی است که این تجهیزات باعث می‌شوند در مرحله اول رانندگی کم خطری را داشته باشیم و از طرف دیگر از خسارت‌های ناشی از حوادث می‌کاهند. یکی از تجهیزاتی که در خودروها به صورت استاندارد نصب می‌شوند، آینه است. معمولا در سال‌های اخیر در خودروها یک آینه در اتاق خودرو، در قسمت میانی شیشه جلو و دو آینه در کناره‌های خودرو نصب می‌شوند.

در گذشته آینه بغل فقط برای طرف راننده در خودروها وجود داشت و کمی رانندگی با یک آینه برای دیدن تمام اطراف خودرو سخت بود. در صورت وجود یک آینه در خودرو راننده دید خوبی از سمت شاگرد نداشت و باعث به وجود آمدن حوادث زیادی می‌شد. اما در سال‌های اخیر تمامی خودروها با دو آینه در کناره‌ها تولید می‌شوند و دلیل این امر امکان داشتن دید وسیع‌تر راننده و کم شدن حوادث ناشی از متوجه نشدن راننده است. البته در خودروهای تولیدی در سال‌های اخیر از آینه تاشو برقی استفاده می‌شود.

Electric car mirror

 

آینه برقی خودرو

همانطور که تکنولوژی در حال پیشرفت است و وسایل به سمت برقی شدن پیش می‌روند، خودروها و امکانات آنها هم هر روز تغییراتی در جهت بهبود عملکرد و راحتی استفاده را شاهد هستند. خودروها یکی از وسایل پیشگام در استفاده از تکنولوژی جدید هستند و آپشن‌هایی بر روی آنها قرار داده می‌شود که از تکنولوژی‌های بالا استفاده می‌کنند. آینه هم در خودروها تغییراتی کرده است و نسبت به نمونه‌های اولیه قابل مقایسه نیستند.

آینه برقی در اکثر خودروهایی که در سال‌های اخیر تولید شده‌اند به صورت استاندارد موجود هستند و در اکثر ماشین‌ها می‌توان آنها را یافت. آینه برقی دارای ظاهری شبیه به انواع دیگر آینه دارند ولی در داخل آنها یک موتور الکتریکی کارگذاشته شده که می‌توان به وسیله آن جهت آینه را تغییر داد. این موتور الکتریکی به وسیله سیم‌های کنترل به داخل خودرو متصل است و به وسیله دکمه‌های که بر روی داشبورد و یا در دستگیره درب (هر نوع خودرو محل مخصوصی را برای نصب کنترلر آینه برقی در نظر می‌گیرد) قرار دارند می‌توان آینه را کنترل کرد.

 

کنترل آینه برقی

 

معمولا از یک کنترلر برای تنظیم هر دو آینه استفاده می‌شود. بر روی کنترلر یک کلید وجود دارد که می‌توان با آن آینه فعال را انتخاب کرد و بعد به وسیله دیگر دکمه‌ها و یا اهرم کنترل، آینه را برای بهترین موقعیت تنظیم کرد. در زمان پارک کردن راننده نیاز دارد تا به درستی کنار و عقب ماشین را ببیند و فاصله مناسب را از جوی آب و یا جدول کنار خیابان حفظ کند. در چنین مواقعی می‌توان به راحتی موقعیت آینه سمت شاگرد را به سمت پایین تغییر داد و موانع را مشاهده کرد و بعد از پارک کردن دوباره آینه را به موقعیت قبلی بازگرداند.

Electric mirror control

آینه برقی دارای یک عملکرد دیگر هم هست که از آسیب به آینه در مواقع پارک بودن خودرو جلوگیری می‌کند. این آینه‌های برقی می‌توانند جم شوند و در راستای خودرو قرار بگیرند. آینه تاشو برقی به دو حالت می‌تواند عمل کند، یکی به صورت دستی و دیگری اتوماتیک. در حالت اول راننده قبل از خاموش کردن خودرو با استفاده از کلید آینه را جمع می‌کند و در حالت دیگر نیازی نیست راننده کاری انجام دهد و زمانی که از خودرو خارج می‌شود و کلید دزدگیر را فشار می‌دهد آینه به صورت اتوماتیک جمع می‌شود. از طرف دیگر وقتی راننده به خودرو مراجعت می‌کند با باز شدن درب‌های خودرو آینه‌ها هم باز خواهند شد.

نصب آینه برقی بر روی خودروهای قدیمی هم امکان پذیر است و از آنها می‌توان در هر خودرویی استفاده کرد. این آینه‌ها دارای موتور درونی هستند و ظاهر آنها با انواع معمولی تفاوت چندانی ندارند و به راحتی قابل تشخیص نیستند.

دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption...
ما را در سایت دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption دنبال می کنید

برچسب : آینه برقی, نویسنده : محیا یوسفی smartoption بازدید : 114 تاريخ : يکشنبه 18 فروردين 1398 ساعت: 19:31

سیستم‌های مختلفی برای انتقال نیرو در خودروها وجود دارند که هر کدام کارآیی متفاوتی دارند. در بخش یک به سیستم انتقال نیروی دستی اشاره کردیم و درباره آن توضیحاتی را ارائه کردیم. انواع دیگری از گیربکس وجود دارد که در خودروهای امروزی می‌توان آنها را یافت. در اکثر خودروها شیفتر دنده در کنسول وسط قرار دارد ولی در برخی از انواع خودروها برای راحتی در تعویض دنده یک شیفتر دنده هم در پشت فرمان قرار می‌گیرد.

Type of transmission system and how it works

 

انتقال نیرو به صورت اتوماتیک

سیستم‌های انتقال نیرو اتوماتیک در حال حاضر محبوب‌ترین سیستم انتقال موجود در جاده‌ها هستند. آنها از یک مبدل گشتاور بسیار پیچیده برای انتقال انرژی چرخشی موتور استفاده می‌کنند، در حالی که چرخ دنده‌ها توسط کامپیوتر وسیله نقلیه کنترل می‌شوند و در کنار یک مجموعه دنده و مجموعه‌ای از کلاچ‌ها و ترمزها استفاده می‌شوند.

اگرچه عملکرد پشت پرده بسیار پیچیده است، اما تمام کاری که رانندگان باید انجام دهند این است که از بین گزینه‌های P-R-N-D-L در انتخاب چرخ دنده، مورد نظر خود را انتخاب کنند. البته مزیت آنها یک تجربه رانندگی ساده و نمودار یادگیری ملایم آن است. برای خلاص شدن از پیچیدگی رانندگی باید از سختی‌های مکانیکی آن اجتناب کنید، که باعث می‌شود سیستم‌های انتقال نیرو اتوماتیک بیشتر در معرض خرابی قرار بگیرند و نیازمند تعمیرات پرهزینه باشند.

اگرچه اغلب سیستم‌های انتقال اتوماتیک نمی‌توانند با یک سیستم انتقال نیرو دستی به لحاظ عملکرد یا بهره وری سوخت قابل مقایسه باشند، نمونه‌های مدرن بسیار نزدیک‌تر از نسل‌های قبلی هستند. برخی از خودروهای جدید مجهز به گیربکس‌هایی هستند که دارای هشت یا حتی نه چرخ دنده حرکت رو به جلو هستند.

 

انتقال نیرو متغیر و مداوم CVT

CVT یک تجربه ی رانندگی مشابه با سیستم‌های انتقال نیرو اتوماتیک ارائه می‌دهد اما از یک مکانیزم کاملا متفاوت استفاده می‌کند. در واقع، CVT از هیچ چرخ دنده‌ای استفاده نمی‌کند و در عوض، از یک سیستم از کمربندها و تسمه‌ها برای تولید دامنه بی نهایت استفاده می‌کند. کامپیوتر ماشین تصمیم می‌گیرد که چگونه این تسمه‌ها را برای ایجاد نسبت مطلوب برای وضعیت رانندگی خاص تنظیم کند. این مزیت اصلی CVT را به وجود می‌آورد، بهره وری سوخت. هیچ سیستم انتقال نیرو دیگری نمی‌تواند راحتی بیشتری نسبت به یک سیستم CVT ارائه دهد.

از آنجا که آنها به اندازه سیستم‌های اتوماتیک پیچیده نیستند، CVT‌ها کمتر مستعد خرابی و تعمیرات گران قیمت هستند (البته نه به اندازه سیستم‌های انتقال دستی). بزرگترین اشکال آنها ممکن است یک امر ذهنی باشد، تجربه رانندگی. از آنجا که هیچ چرخ دنده‌ای در ساختار آنها وجود ندارد، شتاب دهی و سرعت گرفتن آنها بسیار ملایم و بدون وقفه است، به همین دلیل CVT‌ها ممکن است یک احساس در راننده بوجود بیاورند که برای علاقه مندان به رانندگی بیشتر شبیه به کار با یک دستگاه برقی، و نه رانندگی خودرو، است.

 

انتقال نیرو نیمه اتوماتیک و دو کلاچ

 

dct gearbox

از آن به عنوان ترکیبی از یک سیستم انتقال نیرو اتوماتیک و دستی یاد کنید. سیستم نیمه اتوماتیک از طراحی مکانیکی مشابه با سیستم‌های انتقال نیرو معمول استفاده می‌کند، اما از سیستم‌های پنوماتیک و محرک برای تغییر چرخ دنده‌ها استفاده می‌کند. در سیستم‌های انتقال دو کلاچ DCT، کلاچ‌های جداگانه‌ای برای چرخ دنده‌های زوج و فرد وجود دارد که اجازه می‌دهد تا تغییرات فوق العاده سریع انجام شود. این جعبه دنده‌ها به طور کلی می‌توانند در یک حالت کاملا اتوماتیک و یا دستی از طریق اهرم‌هایی بر روی فرمان کنترل شوند.

 

سیستم‌های انتقال نیرو نیمه اتوماتیک و DCT عملکرد فوق العاده‌ای ارائه می‌دهند که تغییرات دنده را به شدت سریع می‌کنند که یک سیستم دستی قادر به اجرای آن نخواهد بود. در حال حاضر، این جعبه دنده‌ها عمدتا در ماشین‌های مسابقه‌ای و اتومبیل‌های پیشرفته یافت می‌شوند و بنابراین بسیار گران هستند. این نواقص با توجه به پیچیدگی‌های شدید آنها افزایش یافته است، که منجر به تعمیرات مداوم و گران قیمت می‌شود.

دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption...
ما را در سایت دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محیا یوسفی smartoption بازدید : 132 تاريخ : يکشنبه 11 فروردين 1398 ساعت: 13:48

هنگامی که پدربزرگ شما یک کودک بود، تمام ماشین‌ها دارای سه پدال بودند و انتقال نیرو به صورت دستی انجام می‌شد و رانندگان مجبور بودند نحوه کار با کلاچ را یاد بگیرند. اما امروزه، طیف وسیعی از سیستم‌های انتقال نیرو وجود دارند که هر کدام دارای نقاط مثبت و منفی خاص خود هستند. یادگیری معنای همه کلمات اختصاری و توصیف‌های امروزی می‌تواند دشوار باشد، اما عملکرد این سیستم‌های مکانیکی انتقال نیرو بسیار پیچیده در حقیقت نسبتا ساده هستند.

بیایید پرونده مربوط به سیستم‌های انتقال نیرو را باز کنیم و بررسی کنیم که چه عواملی باعث شده است هر یک از آنها منحصر به فرد باشند. البته هر کدام از سیستم‌ها را می‌توان با استفاده از شیفتر دنده کنترل کرد و نحوه قرار گیری این شیفتر دنده بر کارآیی آن تاثیری نخواهد داشت و گیربکس‌های مختلف عملکرد مخصوص به خود را خواهند داشت.

Type of transmission system and how it works

 

انتقال نیرو به صورت دستی

ساده‌ترین و قدیمی‌ترین نوع سیستم انتقال نیرو که هنوز هم به طور قابل اعتمادی مورد استفاده قرار می‌گیرد سیستم انتقال نیرو به صورت دستی است. این جعبه دنده از یک کلاچ اصطکاکی که زیر پای راننده قرار دارد کنترل می‌شود و برای اتصال انرژی چرخشی موتور به شفت ورودی سیستم انتقال نیرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجا، یک مجموعه ثابت چرخ دنده‌ها با استفاده از چرخ دنده و گیرنده چرخ دنده متصل به شفت که توسط دست راست راننده کنترل می‌شوند (و یا در برخی کشورها با دست چپ) شروع به کار می‌کنند.

این سیستم انتقال نیرو در طول سالها تحت عنوان نام‌های مختلفی شناخته شده است. دستی، شفت چسبنده، استاندارد، سه، چهار، پنج یا شش سرعته، اما فارغ از نام آنها، این حقیقت غیرقابل انکار است که سیستم انتقال نیرو دستی حداقل در ایالات متحده به یک گزینه منسوخ تبدیل شده است. در مدل‌های جدید کمتر از این سیستم‌های انتقال نیرو استفاده می‌شود و به نظر می‌رسد که درصد بیشتری از مردم رانندگی با این سیستم‌ها را فراموش کرده‌اند.

فارغ از چشم انداز آنها در آینده، سیستم‌های انتقال نیرو دستی دارای مزایای فراوانی نسبت به گزینه‌های جدید و پیچیده‌تر هستند. سادگی اهرم تغییر دنده به این معناست که آنها نسبت به هر سیستم انتقال دیگری، کمتر به تعمیرات گران قیمت نیاز دارند و اگر آنها مشکلی داشته باشند، احتمالا ارزان و راحت قابل تعمیر است. این سیستم‌ها به راحتی خراب نمی‌شوند و از ابتدا تا انتهای عمر یک خودرو می‌توانند کارآیی داشته باشند و خراب نشوند.

برای چندین دهه، این استاندارد تنها انتخابی بود که در دسترس قرار داشت و تقریبا در هر مسابقه، تمام ماشین‌های ورزشی مجهز به این سیستم بودند. در سال‌های اخیر، این سیستم‌های دستی جای خود را به سیستم‌های دوکلاچ یا نیمه اتوماتیک در بسیاری از خودروهای با عملکرد بالا داد. با این حال، آنها هنوز هم عملکرد بهتری نسبت به اکثر سیستم‌های اتوماتیک و تقریبا تمام سیستم‌های انتقال CVT ارائه می‌دهند. در زمینه بهره وری سوخت نیز داستان مشابه است. تا همین اواخر، رانندگانی که از سیستم‌های انتقال نیرو دستی بهره می‌بردند، به طور قابل توجهی شاهد کاهش مصرف سوخت خودروی خود بودند. خودروهای اتوماتیک، با افزایش تعداد چرخ دنده‌ها، اکنون این شکاف را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند.

علاوه بر سادگی ذاتی این سیستم‌های انتقال نیرو عملکرد و بهره وری سوخت، شاید مهمترین نکته در خصوص استفاده از این سیستم‌ها لذت رانندگی با استفاده از آنها است. برای علاقه مندان واقعی به رانندگی، هیچ چیز نمی‌تواند با لذت تعویض دنده به طور دستی در زمان مناسب در حین رانندگی قابل مقایسه باشد. در مقاله بعدی در مورد انواع دیگر سیستم‌های گیربکس توضیحاتی خواهیم داد و شما را با کارکرد آنها آشنا خواهیم کرد.

 
دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption...
ما را در سایت دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption دنبال می کنید

برچسب : شیفتر دنده, نویسنده : محیا یوسفی smartoption بازدید : 140 تاريخ : دوشنبه 27 اسفند 1397 ساعت: 13:03

شما می‌توانید با اضافه کردن امکانات و آپشن‌های مختلفی بر روی اتومبیل خود آن را برای استفاده راحت‌تر کنید و یکی از این آپشن‌ها جک برق صندوق عقب است. با نصب این جک برقی بر روی صندوق عقب خودروی خود از داخل اتاق و یا با استفاده از ریموت کنترل می‌توانید صندوق عقب ماشین خود را باز و یا آن را ببندید. این جک برقی به شما این امکان را خواهد داد تا اندازه مورد نیاز درب صندوق عقب خودروی خود را باز کنید.

 

جک برقی صندوق عقب، گزینه لوکسی که پا را فراتر از بودجه شما نمی‌گذارد

هنگام ساخت یک ماشین سفارشی، ملاحظات جدی و برنامه ریزی برای راحتی باید در لیست جزئیات مهم اولیه، مورد توجه قرار بگیرد. این جمله کاملا روشن است، اما گاهی اوقات جزئیات مهم در پایان پروژه نادیده گرفته می‌شوند. با این حال، تصمیم گیری در مورد نصب برخی از ابزارها و لوازم جانبی در داخل کابین و روکش صندلی‌ها و یا رنگ آمیزی آن می‌تواند یک پروژه سرگرم کننده را به یک عملیات پردردسر تبدیل کند. اجازه ندهید این اتفاق برای شما رخ دهد. قبل از اقدام به رنگ آمیزی آپشن‌هایی که نیاز به سوراخ‌کاری دارند مانند جک برقی صندوق را نصب کنید. هنگامی که عملیات رنگ آمیزی به پایان رسید اقدامات مربوط به سوراخ‌کاری، برش، و پیچ و خم کردن اجزا می‌تواند به یک بخش دلهره آور از پروژه شما تبدیل شود.

electrical Jack of trunk

با در نظر گرفتن این عوامل، بیایید نگاهی به یکی از گزینه‌های پس از فروش پرطرفدار امروز بیندازیم. کیت جدید دیجیتالی جک برقی صندوق عقب در واقع یک سوپاپ الکتریکی است. این جک برقی صندوق عقب را می‌توانید در اندازه‌های مختلف به طول‌های 6- 8 یا 10 اینچی در بازار پیدا کنید. هر سه مورد 110 پوند نیروی بالابر ایجاد می‌کنند و همراه با تمام سیم کشی‌ها و سخت افزارهای لازم عرضه می‌شوند. جک برقی با یک بالابر 12 اینچی با 250 پوند نیروی بالابر برای تجهیزات بسیار سنگین را هم می‌توانید برای خودروی خود استفاده کنید.

 

انواع اندازه‌های جک برقی صندوق عقب

برای اهداف ما، ما یک بالابر 10 اینچی انتخاب کردیم، که هنگامی که به طور کامل باز می‌شود به 24?25 اینچ افزایش می‌یابد و زمانی که به طور کامل بسته می‌شود تا 14?25 اینچ کوتاه می‌شود. از آنجا که این بالابرها دارای سوئیچ‌های ساخته شده داخلی هستند، شما نیاز نیست نگران کسی باشید که صندوق عقب را بیش از حد بدون توجه به اندازه کافی آن باز می‌کند. با استفاده از 110 پوند نیروی بالابر، می‌توانید انواع مختلفی از درب‌های صندوق عقب را با استفاده از جک برقی صندوق عقب باز و بسته کنید.

هنگام نصب یکی از این بالابرها، نکاتی زیادی وجود ندارند که باید در نظر داشته باشید. بعد از این که مهم‌ترین تصمیمات را در زمینه فضای مورد نیاز اتخاذ کردید، گام مهم بعدی این است که تعیین کنید کدامیک از این بالابرها با طول مناسب در صورت باز یا بسته شدن به طور کامل برای شما مناسب هستند. این جایی است که شما باید کمی بیشتر دقت کنید و توجه داشته باشید که بازوی بدنه صندوق عقب شما تا چه حد می‌تواند باز شود.

به همین دلیل است که قبل از سفارش جک برقی صندوق عقب برای خودروی خود باید یک برنامه ریزی دقیق انجام دهید و به موارد زیادی توجه داشته باشید. همچنین باید ذکر کنیم که این جک‌های صندوق عقب مناسب برای خودروهای سدان، شاسی بلند و خودروهای هاچ بک هستند. با در نظر گرفتن تمام این موارد قبل از نصب، باید دقت کنید که برای نصب جک برقی به ابزار سوراخ‌کاری نیاز دارید. با این حال، بهتر است با کارشناسان ما در زمینه نصب جک برقی صندوق عقب مشورت کنید تا ببینید که این عملیات تا چه اندازه می‌تواند آسان باشد.

دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption...
ما را در سایت دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption دنبال می کنید

برچسب : جک برق صندوق, نویسنده : محیا یوسفی smartoption بازدید : 184 تاريخ : يکشنبه 19 اسفند 1397 ساعت: 14:12

محصولات چراغ جلو

آیا به دنبال تعویض چراغ‌های جلو در خودروی خود هستید یا فقط می‌خواهید از یک مجموعه چراغ جلوی جدید استفاده کنید؟ مشکلی نیست! ما یک سری چراغ‌های استاندارد خودرو و برخی از سبک‌های جدید رایج را ارائه می‌دهیم که ممکن است شما دوست داشته باشید! با کلیک بر روی کاتالوگ آنلاین ما و یا با تماس با کارشناسان ما، با پوشش‌ها و مدل‌های جدید چراغ جلوی خودروی ما آشنا شوید. ما مطمئن هستیم که شما مجموعه‌ای از چراغ‌های جلو که مدنظر دارید را پیدا خواهید کرد. اگر به دنبال یک گزینه با امکان تعویض ساده هستید یا می‌خواهید ویژگی‌های خودرو، کامیون و SUV خود را برجسته کنید، ما می‌توانیم به شما کمک کنیم. خرید یک مجموعه جدید از هدلایت از شرکت ما می‌تواند یک گزینه آسان و ارزان برای شما باشد. هر چه که در نظر دارید را ما با قیمت پایین و عمده به شما عرضه می‌کنیم!

Tips on car headlights

راهنماهای خرید چراغ‌های جلو

 

انتخاب بهترین گزینه چراغ جلو برای خودروی شما

علاوه بر چراغ ترمز، چراغ‌های جلو از جمله مهمترین ویژگی‌های ایمنی وسیله نقلیه شما هستند. چراغ‌های جلو به شما این امکان را می‌دهند که جاده را به وضوح ببینید و در طول شب و شرایط آب و هوایی نامناسب بسیار حیاتی خواهند بود. اما در نهایت اگر چراغ‌های خودروی شما آسیب ببینند، شما باید آماده تعویض آنها باشید. قبل از اینکه به نزدیک‌ترین مغازه بروید، باید بدانید که کدامیک از چراغ‌های جلو برای ماشین شما مناسب هستند.

 

کدامیک از لامپ‌های خودرو برای ماشین شما مناسب هستند؟

اگر این اولین بار است که لامپ‌های جلوی اتومبیل خود را تعویض می‌کنید، به احتمال زیاد لامپ شما هالوژن است. امروزه لامپ‌های هالوژن شایع‌ترین گزینه مورد استفاده هستند و معمولا از 400 تا 600 ساعت عمر می‌کنند. آنها در واقع دارای انواع مختلفی هستند. اگر می‌خواهید دقیقا بدانید لامپ خودروی شما از چه نوعی است، باید لامپ را از سوکت جدا کنید و مدل لامپ را بخوانید، که بر روی پایه آن نوشته شده است.

در ضمن، بیشتر صاحبان خودرو به سادگی می‌توانند لامپ فعلی خودروهای خود را تعویض کنند. با این حال، این امکان وجود دارد که اگر فکر می‌کنید نور چراغ‌های جلو در اتومبیل شما در مقایسه با آنچه که انتظار دارید کم نور است، به دنبال ارتقاء و به روز رسانی آن باشید.

 

کدام نوع از چراغ‌های جلو را باید خریداری کنم؟

هنگامی که چراغ‌های جلوی خودروی شما نیاز به تعویض دارند، انواع مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. گزینه‌های موجود در اینجا ذکر شده‌اند:

 

چراغ‌های هالوژن

چراغ‌های هالوژن امروزه به عنوان یک گزینه رایج استفاده می‌شوند زیرا ارزان بوده و به آسانی نصب می‌شوند. با نگهداری مناسب، آنها می‌توانند تا 1000 ساعت عمر داشته باشند، اگر چه اشکال آنها این است که نسبت به سایر انواع چراغ‌های خودرو کم نورتر هستند.

halogen lights

چراغ‌های زنون

اگر شما خودروهایی را در خیابان می‌بینید که چراغ‌های سفید مایل به آبی دارند، پس آنها قطعا چراغ‌های زنون دارند. این چراغها امروزه محبوب شده‌اند؛ چرا که آنها نور بیشتری دارند که در نتیجه چشم انداز محیطی شما را بهبود می‌بخشند و به شما در دیدن فاصله‌های دور کمک می‌کنند. از آنجا که آنها پر نورتر از چراغ‌های هالوژن هستند، راننده قادر به دیدن بهتر رنگ‌ها به خصوص در شب خواهد بود. یکی دیگر از مواردی که رانندگان در مورد چراغ‌های زنون دوست دارند این است که آنها می‌توانند تا 2000 ساعت عمر کنند و فقط به یک چهارم توان چراغ‌های هالوژن نیاز دارند. تنها نقطه ضعف چراغ‌های زنون این است که گران هستند.

 

سیستم‌های سازگار نورپردازی در چراغ‌های جلو

سیستم‌های نورپردازی جلو در واقع “چراغهای هوشمند” هستند زیرا قادرند در موقعیت‌های مختلف تنظیم شوند. آنها نور فوق العاده‌ای را ارائه می‌دهند و الگوی روشنایی را بسته به سرعت خودرو و شرایط جاده‌ای تغییر می‌دهند. تارشدگی بیش از حد در چراغ‌های AFS مشکل خاصی به حساب نمی‌آید، زیرا آنها توسط یک کامپیوتر تنظیم می‌شوند. یکی دیگر از قابلیت‌های مهم در مورد این چراغ‌های جلو این است که آنها توسط کامپیوتر به گونه‌ای تنظیم می‌شوند که نور بیشتر را به محلی که بیشتر مورد نیاز است منتقل کنند. مشکل چراغ‌های جلو AFS این است که آنها از لامپ‌های هالوژن استفاده می‌کنند و همچنین گرانتر از چراغ‌های زنون هستند.

 

چراغ‌های دیود نوری

چراغ‌های LED مانند چراغ‌های AFS، دارای سیستم‌های روشنایی تطبیقی هستند چرا که آنها با کمک یک کامپیوتر نور را به محلی منتقل می‌کنند که بیشتر مورد نیاز است. اگرچه آنها بسیار شبیه به چراغ‌های AFS عمل می‌کنند، چراغ‌های LED به قدرت بسیار کمتری نیاز دارند. از آنجایی که آنها از قدرت کمتری استفاده می‌کنند، آنها تقریبا هیچ گرمایی تولید نمی‌کنند، بنابراین هیچ امکانی وجود ندارد که حتی اگر به طور مداوم استفاده شوند، بیش از حد گرم شوند.

علاوه بر این، چراغ‌های LED در حدود 30،000 ساعت عمر مفید دارند که طولانی‌تر از هر نوع چراغ جلوی دیگری است. تنها موردی که باید در نظر داشته باشید این است که چراغ‌های جلو LED بسیار گران هستند. چراغ‌های جلو در واقع می‌توانند تفاوت بین ایمنی و حوادث جاده‌ای را رقم بزنند. از آنجا که این موارد اجزای مهمی هستند، باید گزینه درست را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند.

دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption...
ما را در سایت دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption دنبال می کنید

برچسب : هدلایت, نویسنده : محیا یوسفی smartoption بازدید : 109 تاريخ : دوشنبه 13 اسفند 1397 ساعت: 14:59

اجزاء ویدیویی مولتی مدیا در ماشین

تمامی سیستم‌های مولتی مدیا فابریک ماشین حداقل به یک جزء مربوط به ویدیو نیاز دارند، اما در اختیار داشتن ویژگی‌های بسیار بیشتر نیز ممکن است. بعضی از تجهیزات این سیستم‌ها به صورت زیر هستند.

پخش کننده ویدیو: این آسان‌ترین راه برای تبدیل کردن سیستم صدای ماشین به سیستم پخش ویدیو است. پخش کننده‌های ویدیویی Double DIN دارای بزرگ‌ترین صفحه‌های نمایش هستند، اما می‌توان صفحه‌های مناسبی را در انواع دیگر آنها نیز پیدا کرد. بعضی از پخش کننده‌های ویدیویی فقط دستگاه پخش دارند و به صفحه نمایش مجهز نیستند و برای استفاده باید به آنها یک صفحه نمایش جداگانه متصل نمود.

Multimedia car devices

صفحه‌های نمایش باز شونده: این صفحه‌های نمایش به سقف ماشین متصل می‌شوند و در زمان استفاده به سمت پایین باز می‌شوند. آنها معمولا به این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند که تمامی مسافرین ماشین بتوانند در عین حال یک ویدیو را تماشا کنند.

صفحه‌های نمایش موجود در جاسری: این نمایشگرها در جاسری‌های صندلی راننده و شاگرد جای می‌گیرند. آنها به مسافرین عقب اجازه می‌دهند یک ویدیو را به صورت همزمان نگاه کنند یا اینکه به تماشای ویدیوهای مختلف بنشینند.

نمایشگرهای قابل حمل: این نمایشگرها با سیستم چندرسانه ماشین ادغام نمی‌شوند، اما بسیار راحت‌تر هستند. بعضی از نمایشگرهای قابل حمل را می‌توان با سیستم مولتی مدیا ماشین ادغام کرد و سپس برای راحتی بیشتر از جای خود درآورد و مورد استفاده قرار داد. بعضی از این نمایشگرها مجهز به وای فای و بلوتوث هستند.

اگرچه پخش کننده به عنوان قلب تمامی سیستم‌های پخش صدا شناخته می‌شود، اما می‌توان آن را به عنوان پخش کننده ویدیویی نیز به کار برد. بعضی از سیستم‌های دارای یک DIN دارای نمایشگرهای ال سی دی کوچک یا صفحه‌های خم شونده بزرگ و همچنین بسیاری از دستگاه‌های دارای دو DIN شامل صفحه‌های بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر هستند.

پخش کننده‌های مولتی مدیا به ورودی و خروجی ویدیویی نیاز دارند تا بتوانند منابع ویدیویی بیشتری را پشتیبانی کنند. بعضی از پخش کننده‌های ویدیویی نیز قابلیت کار کردن با هدفون را دارند، که در مورد ابزارهای مولتی مدیا می‌تواند بسیار مفید باشد.

car Multimedia

 

منابع مولتی مدیا ماشین

علاوه بر تجهیزات صدا و ویدیو، تمامی سیستم‌های مولتی مدیا ماشین به یک یا چند منبع صدا یا ویدیو نیاز دارند. این منابع می‌توانند بسیار متنوع باشند، اما رایج‌ترین آنها به این صورت هستند:

  • پخش کننده سی دی
  • پخش کننده DVD
  • پخش کننده بلوری
  • پخش کننده‌های سازگار با MP3/WMA
  • سرورهای چندرسانه‌ای
  • کنسول‌های گیمینگ
  • تلویزیون وایرلس
  • رادیوی اینترنتی
  • تلویزیون قابل حمل

همچنین می‌توان از iPod، گوشی‌های هوشمند، تبلت، لپ تاپ یا دستگاه‌های دیگر استفاده کرد. بعضی از پخش کننده‌ها مخصوص کار کردن با iPod طراحی می‌شوند و دستگاه‌های دیگر دارای چندین ورودی دیگر هستند تا سیگنال‌های صدا و ویدیو را دریافت کنند.

خلاصه بحث

درست کردن یک سیستم مولتی مدیا ماشین می‌تواند به دلیل اجزاء زیاد بسیار پیچیده باشد و به همین دلیل شاید بهتر باشد که آنها را به صورت تکی در نظر بگیرید. اگر یک سیستم صدای خوب درست کنید، احتمالا می‌توانید تجهیزات ویدیویی را به شیوه‌ای مناسب به آن بیافزایید. با این حال، شاید باید قبل از هر کاری به خوبی فکر کنید. اگر قصد دارید سیستم صدا برای خود دست و پا کرده و بعدا تجهیزات ویدیویی را به آن اضافه کنید، شاید بهتر است از یک پخش کننده ویدیو استفاده کنید.

به همین صورت، فکر کردن به منابع رسانه‌ای مورد نظر در زمان سر هم کردن سیستم صدا می‌تواند بسیار کارساز باشد. اگر می‌خواهید از سرورهای رسانه‌ای استفاده کنید، تلویزیون وایرلس ببینید یا به بازی کردن بپردازید، بهتر است به فکر دستگاهی باشید که ورودی کافی برای تمامی این‌ها را دارا است.

دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption...
ما را در سایت دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption دنبال می کنید

برچسب : مولتی مدیا, نویسنده : محیا یوسفی smartoption بازدید : 128 تاريخ : يکشنبه 5 اسفند 1397 ساعت: 16:07

صدا، ویدیو و نتیجه گیری در مورد آنها

دستگاه‌های مولتی مدیا در ماشین برای مدت زیادی در اختیار ماشین‌های سطح بالایی مانند لیموزین، خودروهای لوکس و غیره قرار داشت. ایده تماشا کردن ویدیو یا بازی کردن در ماشین تا اواخر دهه 90 و اوایل هزاره سوم به شکل گسترده درنیامده بود و حتی در آن زمان نیز این ایده به دستگاه حجیم پخش ویدیو یا سیستم‌های مبتنی بر DVD محدود می‌شد.

امروزه، دستگاه‌های مولتی مدیا فابریک در داخل ماشین را می‌توان از طریق سیستم‌های OEM، دستگاه‌های پخش ویدیویی بازاری، پخش کننده‌های DVD قابل حمل و چندین دستگاه دیگر به دست آورد. تقریبا هیچ محدودیتی برای استفاده از دستگاه‌های مولتی مدیا وجود ندارد و تنها چیزی که واقعا به آن نیاز دارید پخش کننده صدا و ویدیو است. وسایل بسیار زیادی باید در داخل ماشین با یکدیگر کار کنند تا ویژگی مولتی مدیا ممکن شود، اما همگی آنها در سه دسته بندی کلی قرار می‌گیرند:

  • دستگاه صدا: این همان استریوی ماشین است که مدتهاست مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما به یک پخش کننده و چند اسپیکر (بلندگو) نیاز دارید و پخش کننده مذکور باید توانایی پخش ویدیو را نیز داشته باشد.
  • تجهیزات ویدیو: تجهیزات ویدیو در سیستم مولتی مدیا ماشین می‌تواند شکل‌های زیادی داشته باشد. موارد معمولی شامل پخش کننده ویدیو، صفحه نمایش برای صندلی‌های عقب و صفحه نمایش سقف ماشین هستند.
  • منابع رسانه‌ای: یک سیستم مولتی مدیا داخل ماشین می‌تواند به رسانه‌های فیزیکی مانند DVD یا دیسک بلوری و همچنین ابزار دیجیتالی مانند فلش مموری اتکاء کند.

 

multimedia device

 

اجزاء صوتی مولتی مدیا در ماشین

قسمت صدای سیستم مولتی مدیا ماشین معمولا شامل سیستم‌های پخش صدا است، اگرچه چندین تفاوت وجود دارد. بعضی از تجهیزات صدا که در سیستم‌های رایج پیدا می‌شوند به این صورت هستند.

  • پخش کننده: این دستگاه قلب سیستم است و تمامی چیزهای دیگر را کنترل می‌کند. شما احتمالا اصطلاح استریوی ماشین را بسیار بیشتر شنیده‌اید، اما دستگاهی که در داشبورد ماشین قرار دارد با نام پخش کننده شناخته می‌شود. این پخش کننده می‌تواند صدا و تصویر را از منابع مختلف دریافت کرده و در خروجی‌های خود صدا و تصویر را پخش کند.
  • اسپیکرها: اسپیکرهای عالی نیز بسیار کلیدی هستند، اما اسپیکرهای موجود در سیستم‌های مولتی مدیا باید با اسپیکرهای معمولی متفاوت باشند. اسپیکرها باید دارای کیفیت بالایی باشند تا بتوانند جلوه صوتی خوبی را اجرا کنند.
  • تقویت کننده: تمامی سیستم‌های مولتی مدیا در ماشین و تمامی سیستم‌های پخش صدا به صورت کلی به یک تقویت کننده نیاز دارند. بیشتر پخش کننده‌ها دارای تقویت کننده داخلی هستند، اما سیستم‌های سطح بالاتر از یک یا چند تقویت کننده کمکی دیگر هم در ترکیب سیستم صوتی خود استفاده می‌کنند.
  • پردازنده صدا: این قطعه در سیستم‌های سطح بالاتر پیدا می‌شود و در صورتی که می‌خواهید سیستم پخش صدای شما بهترین کیفیت ممکن را داشته باشد باید از آن استفاده کنید.
  • تعدیل گر صدا: این قطعه نیز در سیستم‌های سطح بالا پیدا می‌شود و در تقویت کیفیت صدا بسیار موثر عمل می‌کند.
  • هدفون: بیشتر سیستم‌های صدای ماشین به صورت کامل بر اسپیکر اتکاء می‌کنند، اما سیستم‌های مولتی مدیا می‌توانند شامل هدفون نیز باشند. این ویژگی در صورت داشتن فرزند بسیار مناسب است و آنها می‌توانند به موزیک مورد علاقه خود گوش کنند، بدون این که مزاحم بقیه شوند.

بیشتر این قطعه‌های صدا به تجهیزات پیدا شده در سیستم‌های سنتی بسیار شبیه هستند و چندین وجه تفاوت مانند پخش کننده صدا دارند. اگرچه یک سیستم استریوی معمولی ماشین می‌تواند در فضای کلی سیستم مولتی مدیا مورد استفاده قرار گیرد، پخش کننده‌های ویدیویی برای این هدف بسیار مناسب‌تر هستند. استفاده از سیستم‌های باکیفیت باعث پایین آمدن نویز و داشتن تجربه لذت بخش خواهد شد.

دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption...
ما را در سایت دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption دنبال می کنید

برچسب : مولتی مدیا, نویسنده : محیا یوسفی smartoption بازدید : 126 تاريخ : پنجشنبه 18 بهمن 1397 ساعت: 15:37

با استفاده از این تکنولوژی سیستم‌های نظارت پیرامونی ایمنی خودرو افزایش یافته و تصاویر واضح از اطراف خودرو خواهیم داشت. این روش همچنین به سیستم اجازه می‌دهد تا تصاویر مبهم یا خراب را شناسایی و در صورت لزوم از SoC استفاده کند. این سخت افزار، یکپارچگی ارتباطات و قابلیت اطمینان مورد نیاز را برای هر سازنده بزرگ خودرو فراهم می‌کند. با استفاده از دوربین 360 درجه نقطه کور رانندگی به طور کامل حذف گردید.

یک چالش دیگر که طراحان امروزه در ارتباط با اکثر SoC‌ها با آن روبرو هستند، پورت‌های کافی برای پردازش تعداد زیادی از ورودی‌های ویدئویی است که وسایل نقلیه مدرن به آنها نیاز دارند. بنابراین، در حالی که آنها توانایی کافی برای پردازش این داده‌ها را دارند، هر چند که همیشه قابل اعتماد نیستند، هیچ راهی برای پردازش سریع داده‌ها از ورودی‌های چندگانه به دستگاه وجود ندارد. پاسخ این است که سیگنالها را با هم در یک بسته داده تکی قرار دهند که فقط یک رابط ویدئویی واحد را به پردازشگر متصل می‌کند. پس از آن SoC قادر به پردازش چندین جریان ویدئویی مختلف خواهد بود. با گذشت زمان، تعداد جریانهای میانبر افزایش می‌یابد و امکان ورودیهای ویدئویی بیشتری را فراهم می‌کند. رمزگشای ویدئویی آنالوگ چند کاناله با خروجی دیجیتال، پین‌های با ارزشی را در SoC آزاد می‌کند که یک طراحی کلیدی است.

 

car Surveillance System

 

امکانات این سیستم

مزایای اقتصادی متعددی نیز وجود دارد. با قرار دادن هشت دوربین در هر ماشین، هزینه به یک عامل تعیین کننده تبدیل می‌شود، زیرا این ویژگی‌های ایمنی اغلب در خودروهای طبقه پایین و متوسط استفاده شده است. دوربین‌های تعریف شده با کیفیت بالا که نیاز به پردازش پیچیده‌تر و گران‌تر و سیم کشی دارند به هیچ عنوان روشی کم هزینه نیستند. در حالی که فن آوری آنالوگ یک تکنولوژی کامل هستند و مزایای قابلیت اطمینان را با هزینه‌های بسیار پایین‌تر ارائه می‌دهند.

دریافت محدوده دید چشم پرنده هرگز استفاده از دوربین‌های عقب را زیر سوال نمی‌برد و اکثر خودروسازان از پیشرفت‌های قابل توجهی که در زمینه ایمنی استاندارد در مدل‌های دوربین 360 درجه انواع خودرو معرفی شده است استفاده می‌کنند.

سیستم‌های نظارت تصویری در پیرامون خودرو، همچنین تحت عنوان مانیتور فراگیر شناخته می‌شود، ویدئو را از چهار دوربین پردازش می‌کند و سپس چهار عکس را به یک محدوده دید چشم پرنده، از بالا به پایین ترکیب می‌کند، به طوری که دوربین در بالای خودرو مستقر شده است. این مانیتور به راننده کمک می‌کند به صورت بصری موقعیت مکانی خودرو را نسبت به اشیاء اطراف برای مانور آسان و پارک خودرو در نظر داشته باشد. با توجه به تحقیقات شرکت Infinity، نرم افزار نظارت تصویری پیرامونی، به تنهایی با افزایش 33 درصدی تقاضا در سال 2018 روبرو شده است.

پیاده سازی این نرم افزار با استفاده از تکنولوژی جدید رمزگشایی ویدئویی چند کاناله که به طور خاص برای برنامه‌های کاربردی برای کمک به پارک طراحی شده‌اند، بسیار مقرون به صرفه‌تر شده و مزایای قابلیت اطمینان را فراهم می‌کند. یکپارچگی یک عامل کلیدی است که با جدیدترین روش‌های یکپارچه سازی چهار ویدئوی NTSC / PAL 10 بیتی را با مبدل آنالوگ به دیجیتال (ADCs) برای پشتیبانی از چهار ورودی مستقل آنالوگ به طور همزمان را انجام می‌دهد.

هر دو رمزگشایی تصاویر را به یک پردازنده ارسال می‌کنند که می‌تواند چهار تصویر را به یک تصویر متحرک پیرامونی یکپارچه تبدیل کند و ویدئو ترکیبی را به صفحه واحد اصلی انتقال دهد. توانایی دریافت مستقیم ورودی‌های ویدئویی آنالوگ، نیاز به یک op amp در هر کانال ورودی را حذف می‌کند، و تعداد مولفه‌های مورد نیاز را کاهش می‌دهد. این ادغام به ساده سازی طراحی سیستم و به حداقل رساندن فضای مورد نیاز برای قرار دادن صفحه اصلی کمک می‌کند و هزینه کل سیستم را کاهش می‌دهد که یکی از عوامل کلیدی در معرفی این سیستم فراگیر است.

 

انعطاف پذیری سیستم‌های ایمنی

با توجه به پیاده سازی‌های مختلف، دستگاه‌های RELESAS ‘ISL7998x همراه با نسل قبلی TW9984 و TW9966 چندین کانال ویدئویی رمزگشایی، یک رابط کاربری خروجی دیجیتال قابل انعطاف برای پشتیبانی از تنظیمات مختلف را ارائه می‌دهند. این به طراح سیستم امکان ایجاد تغییرات در مدل‌های مختلف و جدید را می‌دهد. طراحان نیز باید از رمزگشاها و رمزنگارهای ویدئویی با ویژگی‌هایی که برای نظارت ساختاری نسبت به یک برنامه خودروی مناسب مورد نیاز هستند، استفاده کنند زیرا آنها از ویژگی‌های تشخیصی کلیدی بهره می‌برند که قابلیت اطمینان بیشتری را فراهم کرده و اطمینان می‌دهند که طراحان سیستم برای اضافه کردن این ویژگی‌ها نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارند.

دوربین 360 درجه انواع خودرو

 

چشم انداز این سیستم‌های ایمنی چیست؟

ایمنی در طول دهه گذشته به یک عامل ایجاد تفاوت تبدیل شده است؛ دسترسی به داده‌های تست تصادف و توانایی اجتناب از جابجایی‌های جزئی و تلفات و حوادث جدی به یک عامل واقعی در انتخاب وسیله نقلیه تبدیل شده است. از جمله ویژگی‌های ایمنی دوربین، به یک گزینه ضروری برای خریداران خودروهای جدید تبدیل شده است.

این سیستم باعث ایجاد تغییر در نگاه خودروسازان برای بازاریابی این ویژگی‌های جدید شده است. با وجود مصرف کنندگانی که حاضر به پرداخت هزینه‌های ایمنی هستند، پرداخت هزینه برای ویژگی‌هایی نظیر مانیتور‌های نقطه کور و نظارت بر خروج از خط تردد، قانع کننده‌تر از پرداخت هزینه‌های گزاف برای استفاده از یک LCD مرکزی و سیستم سرگرمی بهتر و ارتقای سیستم رادیویی یا سیستم ناوبری بهتر به نظر می‌رسد. افزودن ویژگی‌هایی به مدل‌های ماشین اولیه به طور فزاینده‌ای در جهت ایجاد دید بهتر و ایمنی بیشتر متمرکز شده است که مسیر را برای سازندگان خودرو برای سرمایه گذاری در خودروهای تولیدی جدید نشان می‌دهد.

در این مسیر، هزینه‌های اجرای ویژگی‌های ایمنی باعث می‌شود که آنها را بیشتر در مدل‌های رده بالا‌تر ببینیم. ویدیوهای بیشتر و بیشتری برای ارائه قابلیت‌هایی نظیر دید در شب و روشن و تیره کردن تصویر برای بهبود محدوده دید مورد نیاز است.

توانایی ارائه راه حل‌های ویدئویی قابل اعتماد، آسان برای ادغام و با هزینه‌ای معقول نکته کلیدی تکنولوژی جدید خودروها خواهد بود که احتمال استفاده از ویژگی‌های کلیدی نسل بعدی برای افزایش ایمنی راننده و ارضای تقاضای مصرف کنندگان را در وسایل نقلیه جدید افزایش می‌دهد.

دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption...
ما را در سایت دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption دنبال می کنید

برچسب : دوربین 360 درجه, نویسنده : محیا یوسفی smartoption بازدید : 145 تاريخ : يکشنبه 14 بهمن 1397 ساعت: 19:07